Kap 1 av tro eller inte

2009-11-23 - 14:16:48
Det var mörkt hemma.Ingen verkade vara där..
-hallå,skrek jag
Men ingen svarade..

Jag tänkte man kan ju bara tända lampan, ta lite pengar och gå ner till kiosken.Jag tog pengarna som mamma hade lämnat på mitt skriv bord.Fast på skrivbordet låg det inte bara pengar utan en lapp också.Jag tog det och läste det.Det stod:
Hej gumman!
jag har åkt till Mats. Du kan ju komma om du vill det är bara att ta buss nummer 461 till sickla.

Ha tänkte  jag mamma tänkte verkligen att jag skulle åka till Mats. Han som röker och driker massa alkohol!
Istället för att åka till Mats åkte jag till mormor.

Knack knack
-kom in, skrek mormor
-okej, skrek jag och öppnade dörren.
När jag klev in luktade det ny bakta kanelbullar. När jag kom in till köket stod mormor där i rosa nattlinne och röda fluffiga tofflor.

-Nämen är det du som kommer,sa mormor glatt
Men när hon såg att jag var ledsen sa hon:
-vad har hänt ? Ta en bulle och sätt dig i mormors nya soffa så kan du nog tala om vad som har hänt.
Jag tog en bulle och satte mig i mormors nya soffa.Den var röd och mjuk.
(Suck)Sen kom mormor i en snabb fart och satte sig brevid mig.

-Vad har hänt nu då?, sa mormor
-Esh...inget .. bara att mamma har åkt till Mats, sa jag tyst
-har hon!,sa mormor
-jag gillar inte honom, sa jag besviket och kollade ut ur fönstret.
-mormor vet mamma sa det. Hon sa att han inte hade gjort något men,att du slagit honom utan andledning,sa mormor
-Så var det inte alls! Jag gick upp på kvällen och sa till mamma att jag inte kunde sova.
Hon sa att hon skulle komma fast först skulle ut och röka. Efter några sekunder kom Mats!
-Mm fortsätt, sa mormor
- Han såg arg ut och sa:Sluta tjata på din mamma! Då sa jag:Det har du inget att lägga dig i.
-Du har varit hos min mamma i en vecka och tror att du är min nya pappa!
Ni är inte gifta och då kan inte du bestämma.Då tog han tag i mina armar och höll mig jätte hårt och sa:Gråt inte fegis!
Din mamma kommer så snart som möjligt att gifta sig med mig!Jag började sparka honom och sa:Du röker och driker säkert knarkar också!Jag såg dig i centrum sitta på en bänk med dina kompisar och  alkolister. Du var FULL!!
-Fortsätt,sa mormor nyfiken..


Det var allt av kap 1 i tro eller inte
Ses love to you all
Postat av: hannah

den var ju jättebra<3!

2009-11-26 - 17:06:38
URL: http://hannahkanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser ;) )

URL/Din blogg om du har :):

Din kommentar:

RSS 2.0