LATIONS

2011-04-01 - 20:34:52

Jag har liksom gått runt och tänkt i flera år om jag e latinamerican för jag e från brasilien så till och från har jag det men nu idag så fick jag veta att jag också är det tack vare wikipedia me like ♥ tack tack tack :)
det stod så här:

Latino (feminin form: latina) är beteckningen på en amerikan med Latinamericansk bakgrund. Med Latinamerika brukar det då syftas på de spanskspråkiga länderna på den Amerikanska kontinenten, ofta inkluderas också portugisspråkiga Brasilien. I USA används även det närliggande begreppet hispanic , som brukar översättas med "spanskättad".

Om man kan räkna personer som inte har spanska eller portugisiska som sitt modersmål som latinos beror på vem som frågas. I många fall räknas sydamerikanska indianer som latinos. I vidare bemärkelse kan en Latino vara en person av europeiskt ursprung, dvs. från ett europeiskt land som har ett latinskt språk, där ibland: Portugal och Spanien. I vissa fall räknas även personer från Afrikanska länder som Angola, Moçambique, Kap Verde  där man pratar Portugisiska och Canarie öarna där man pratar spanska.

Postat av: LAURA THE SMARTEST MÄNNISKA ON EARTH!

JAAAAAAAG VILL LEVA JAG VILL DÖÖÖ I SYYYYDAMERIKA <3<3<3<33<3<3<3<3<3<3<3<333<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<<3<3<3<3<3<3<3<<<33<3<<<<<<3 STOOOOOOOOLTA LATINAS! :D

2011-04-02 - 13:35:30
URL: http://mummz.blogg.se/
Postat av: Anonym

yeeeeeeesss! då är jag en latiiiina!!!! :D är från angola!! :D

2012-02-23 - 20:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser ;) )

URL/Din blogg om du har :):

Din kommentar:

RSS 2.0