BOKTIPS

2011-08-25 - 16:48:08

rfattaren berättar om den barnmisshandel som han utsattes för från fyra till tolv års ålder, varefter han omhändertogs av myndigheterna. Hans mor var psykiskt sjuk och alkoholiserad och plågade sin son på ett oerhört grymt vis. Pelzers upplevelser betraktas som ett av de tre värsta fallen av barnmisshandel i Kaliforniens historia. Dave är nu vuxen och har lyckats skapa sig ett värdigt och meningsfullt liv. Det här är hans egen berättelse om ett barns hopp och styrka att överleva. Han vill förmedla att ingenting är omöjligt och att saker kan gå vägen mot alla odds.Boken följdes av Pojken som inte fanns och Pojken som överlevde.

 

 

Källa: wikipedia

Vad jag tyckte:
Själv har jag inte läst boken ännu, men har hört att det var en av de bästa säljarna, vill försöka hitta en bok som verkligen kan beröra mig och få mig att tänka efter. Har ni läst den? Vad tyckte ni om boken?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser ;) )

URL/Din blogg om du har :):

Din kommentar:

RSS 2.0