Kapitel 1. stenen.

2010-02-11 - 15:55:16
Mamma:
-Zuma! dags för frukost.
Pappa:
-Zuma flickan! Du kommer försent.
Man hörde hur dörren gnislade när den öppnades och in kom Zuma arg ut från sitt rum.
Zuma:
-Kan ni aldrig sluta skrika?
Mamma:
- Nej, Zuma tyvärr inte.Din far kör dig till skolan. Inte sant?
Pappa:
-Idag kan jag väl köra dig till skolan. Men bara om du vill.
Zuma:
-Tror ni att jag är så fett att jag åker bil till skolan? Jag tänker gå med Kirromo, Em jag menar Nada.
Pappa:
-Zuma du är väl inte med pojkar?
Zuma:
-Nej pappa men det är väl inge fel? alla har kompisar.
Mamma:
-Jo men, Zuma vi vill att du ska gå i skolan först och sen hitta någon.
Zuma:
-Men ni vet inte vad jag vill. Jag kanske vill älska någon.
Pappa:
- Zuma, se inte så arg ut. Vi vill bara ditt bästa Zuma älsling.
Men Zuma var arg hon tryckte i sig sin yougurt och sprang til ytter dörren.
Zuma:
-Hej då, jag cyklar till skolan idag.
POFF! Dörren small igen.
Pappa:
-Vilken fart det vatt på den flickan.
Mamma:
-Ja du.
*(Senare)
Zuma:
-Å vilket vackert väder.
Solen sken och vinden flög igenom Zumas hår. Zuma tänkte på det hennes mamma och pappa sagt.Det är inte rättvist.Dem får älska men inte hon.till och med hennes kompisar fick älska.
Korromo:
-Zuma! VÄNNTA!
Zuma tittade bak. Där stod hennes livs bästa vän.en vad nu då?Han hade något runt halsen. Zuma stannade cykeln och sprang till honom.
Zuma:
-Vad är det korromo?
Korromo:
-Em vet inte . Jag fick den av farafar. han sa att den är väldigt spesiell. Varför vet jag inte.
Zuma:
-Jaha. Det ser ut som någon slags rymd sten.
Korromo:
-Det kan det säkert vara.Kom vi måste skynda osstill skolan. Annars kommer vi försent. Sisten dit är ett ruttet ägg.
Zuma:
-Det är fusk jag måste låsa cykeln. Men okej!
*(Senare)
Fröken:
-Tyst i klassen.
Korromo öppnade dörren och in sprang Zuma.
Fröken:
-Ni vet att ni inte kan komma försent.
Zuma:
-Jag kan förklara.Förlåt.
Fröken:
-Förklara då! Jag och dina klass kompisar väntar.
Korromo:
Det var mitt fel. Jag visade henne min vackra sten jag fick av farfar Zumi.
Fröken: Jasså då blir det kvarsittning i 5 minuter.
Zuma läste på tavlan och såg att det stod engelska. Hon tog fram sin engelska bok och började jobba.
*(Senare)
Fröken:
- RAST!
Alla barnen sprang ut utom Korromo och Zuma. Dem skulle ha 5 minuters kvarsitting.Efter det var det 10 minuter kvar på rasten.
Fröken:
- Ni kan gå.
Zuma TACK! korromo kom!
Korromo och Zuma sprang till biblioteket. Där satt det någon ny.
Postat av: v

Svar

jaha okej, tjänar du pengar på det lr?:P

2010-02-11 - 16:28:08
URL: http://viviannshuile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser ;) )

URL/Din blogg om du har :):

Din kommentar:

RSS 2.0